پارتیشن شیشه ای اداری با توجه به کیفیت بالای خود می‌تواند به نفع مؤثری به تقسیم‌بندی فضا بپردازد. استفاده از این پارتیشن‌ها در محل کار باعث حفظ نور و روشنایی شده و در عین حال فضای کاری مناسب و تفکیک شده را در اختیار کارمندان قرار می‌دهد. یکی از راه‌های مقرون به صرفه و آسان تفکیک فضا در محیط‌های مختلف، استفاده از پارتیشن‌های نوع شیشه‌ای است.

مهم‌ترین مزایای پارتیشن شیشه ای اداری

پارتیشن‌های شیشه‌ای محبوب‌ترین نوع پارتیشن‌های اداری محسوب می‌شوند که می‌توانند فضای کاری را بسیار مدرن‌تر و زیباتر جلوه دهند. علاوه بر آن این نوع پارتیشن‌ها مزایای مختلفی نیز به همراه دارند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

استفاده از نور طبیعی و افزایش انرژی

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای بهره‌گیری از نور طبیعی در روز است. به دلیل استفاده از شیشه در این نوع از پارتیشن‌ها به راحتی می‌توان از نور طبیعی خورشید در محیط کار استفاده کرد. این موضوع علاوه بر ایجاد دید بهتر در فضای داخلی، باعث افزایش انرژی کارکنان اداره نیز خواهد شد.

کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی اقتصادی

از دیگر مزایای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای عدم بکاری‌گیری نور مصنوعی و در نتیجه صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهد بود. استفاده از این نوع پارتیشن برای جدا کردن فضا بسیار به صرفه و اقتصادی خواهد بود. زیرا با هزینه اندک می‌توان محیط کار را به فضای کوچک تفکیک کرد.

نصب و اجرای آسان

هزینه نصب و اجرای پارتیشن شیشه‌ای نسبت به ساخت دیوار‌های ثابت بسیار پایین‌تر است. از طرفی امکان تغییر ساختار و چیدمان جدید در محیط کار پس از زمانی اندک و با صرف هزینه‌ای بسیار پایین وجود دارد. پارتیشن شیشه‌ای می‌تواند با ایجاد نوعی عایق صوتی محیط کار را به فضایی آرام‌تر تبدیل کند.

از دیگر مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای اداری در محیط کاری و فضا‌های دیگر، می‌توان به افزایش بهره‌وری از فضا و تعامل پرسنل با یکدیگر، طول عمر بالای پارتیشن، ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان، مدرن‌سازی فضا از طریق به کارگیری شیشه‌های طرح‌دار و نظافت راحت و آسان آن اشاره کرد.

انواع درب در پارتیشن شیشه ای اداری

پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانند درب‌های مختلفی داشته باشند. معمولاً از درب‌های متحرک در سالن‌های چند منظوره برای این نوع پارتیشن‌ها استفاده می‌شود. همچنین درب لولایی که به صورت دورانی باز و بسته شود نیز از جمله درب‌های مورد استفاده برای این نوع پارتیشن‌ها است. در ب ریلی نیز دیگر درب مورد استفاده برای این پارتیشن است. جابجایی این نوع درب‌ها معمولاً در راستای ریل سقفی یا کفی انجام می‌شود. همچنین امکان اجرای پارتیشن شیشه‌ای به صورت آکاردئونی نیز وجود دارد.

انواع پارتیشن شیشه ای اداری کدام است؟

پارتیشن سکوریت از انواع رایج پارتیشن است که با استفاده از شیشه‌های نشکن تولید شده و در صورت ایجاد ضربه یا فشار، خرد یا ترک بر نمی‌دارد.

پارتیشن شیشه‌ای تک جداره

در این نوع پارتیشن تنها یک لایه شیشه معمولی یا سکوریت استفاده شده و معمولاً به صورت شفاف تولید می‌شود. مقاومت شیشه این نوع پارتیشن‌ها نسبت به نوع دو جداره کمتر است.

پارتیشن شیشه‌ای از نوع دو جداره

این نوع پارتیشن‌ها به دلیل داشتن شیشه‌های دو جداره حجم صدا را به طور قابل قبولی کاهش داده و باعث حفظ بهتر حریم خصوصی خواهند شد.

پارتیشن شیشه‌ای نوع هوشمند

این نوع جدید از پارتیشن‌های شیشه‌ای به صورت هوشمند تولید شده و امکان کنترل شیشه‌های آن از طریق ریموت وجود دارد.

کلمه کلیدی: پارتیشن شیشه ای اداری