پارتیشن‌های اداری از جمله سازه‌های دکوراتیوی محسوب می‌شوند که علاوه بر زیبایی و تنوع در طرح و اجرا، عایق صوتی و حرارتی نیز هستند. در حقیقت، پارتیشن‌ها جزو محبوب‌ترین ابزار آلات تقسیم کننده محیط در فضاهای اداری، محیط‌های تجاری، بانک‌ها و غیره به شمار می‌آیند. جالب است بدانید که پارتیشن‌ها قابلیت جدا سازی پس از نصب را دارند و در نتیجه، می‌توان از این سازه به عنوان جدا کننده موقت و یا دائمی استفاده کرد. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی پارتیشن‌ها، مزایای استفاده از آن‌ها و پخش پارتیشن اداری بپردازیم.

انواع پارتیشن اداری بر اساس نوع عملکرد‌ آن‌ها

پارتیشن‌ها را می‎توان بر اساس ویژگی‌هایی که دارند، دسته بندی کرد. یکی از انواع دسته بندی پارتیشن اداری، تقسیم بندی آن‌ها بر اساس نوع کارکرد و قابلیت جابجایی آن‌ها است. در این تقسیم بندی، پارتیشن‌های اداری به دو دسته پارتیشن اداری متحرک و پارتیشن اداری ثابت تقسیم می‌شوند. در ادامه این بخش هر یک از این دو دسته را معرفی می‌کنیم.

1.    پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن اداری متحرک که با عنوان پارتیشن شناور نیز شناخته می‌شود، به پارتیشنی اطلاق می‌شود که قابلیت حرکت و جابجایی در حول محور ریلی سقف و یا کف را داشته باشد. جالب است بدانید که در این مورد از انواع پارتیشن، امکان جابجایی و تغییر محل قرارگیری پارتیشن متناسب با نیاز کاربران، حتی پس از اجرای کامل پارتیشن نیز وجود دارد. در حوزه قیمت گذاری این نوع پارتیشن باید توجه داشته باشید که قیمت پارتیشن متحرک متناسب با ابعاد پارتیشن، کیفیت، نوع متریال به کار رفته در آن و تکنیک طراحی و ساخت آن تعیین می‌شود.

2.    پارتیشن اداری ثابت

پارتیشن اداری ثابت برخلاف پارتیشن‌های متحرک فاقد قابلیت جابجایی و گردش هستند. در واقع از آنجایی که پارتیشن‌های ثابت بر روی سقف و یا زمین پیچ و مهره می‌شوند، در نتیجه به شکل ثابت نصب شده و قابلیت جابجایی ندارند.

مزایای و ویژگی‌های پارتیشن اداری

در این بخش قصد داریم به بیان مزایا و ویژگی‌های مثبت پارتیشن‌های اداری بپردازیم.

  1. پارتیشن‌های اداری جزو ساختارهای پیش ساخته به شمار می‌آیند، در نتیجه سرعت اجرا و نصب در آن‌ها بالا است.
  2. پارتیشن‌های اداری به عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز شناخته می‌شوند.
  3. اجرای پارتیشن‌های اداری با متریا‌ل‌های مختلف و هزینه‌های متفاوت همراه است.
  4. در پارتیشن‌های اداری امکان تغییر، تعمیر و جابجایی در مکان‌ها و فضاهای مختلف وجود دارد.
  5. یکی از نکات مهم در مبحث پخش پارتیشن اداری این است که پارتیشن‌های اداری نیازی به نقاشی ندارند و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، متناسب با سلیقه کارفرما  قابل اجرا هستند.

خرید پارتیشن از مراکز پخش پارتیشن اداری

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که همواره برای افراد در خصوص خرید و تهیه یک محصول پیش می‌آید قیمت آن محصول است. هزینه خرید پارتیشن اداری نیز به عوامل مختلفی مانند جنس پارتیشن (شیشه، ام دی اف، چوب، آلومینیوم و غیره)، مدل، ابعاد، دو جداره یا تک جداره بودن، نوع و کیفیت یراق آلات و سایر موارد اینچنینی وابسته است. با این حال لازم به ذکر است که خرید پارتیشن از مراکز پخش پارتیشن‌های اداری و کارگاه‌های سازنده به نحوه چشم‌گیری سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

کلمه کلیدی اصلی: پخش پارتیشن اداری