ر بین سیستم‌های شیشه‌ای مدرن، سیستم اسلایدینگ از پرکاربردترین و پرطرفدارترین آیتم‌ها به شمار می‌رود. این شیشه‌های کشویی به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص می‌توانند تا ۸۰ درصد بازشوندگی در فضای موجود ایجاد کنند. میزان فضای اشغال شده توسط شیشه‌های اسلایدینگ نسبت به انواع دیگر بسیار کمتر بوده و جلوه زیبایی نیز به فضای مورد نظر اضافه می‌کنند. همچنین با کمک شیشه‌های کشویی می‌توان از حداکثر مساحت موجود استفاده کرد. پخش عمده سیستم اسلایدینگ شامل طراحی، تولید و نصب درب درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بوده و امکان ساخت آن را با کمک شیشه‌ها و پروفیل‌های متفاوت ایجاد می‌کند.

موارد مهم در پخش عمده سیستم اسلایدینگ

درب‌های کشویی شیشه‌ای با آسان کردن امکان عبور و مرور سریع گزینه‌ای عالی برای ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف محسوب می‌شوند. این درب‌ها کاربرد‌های تجاری سازمانی و شخصی داشته و می‌توانند در همه مکان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. البته باید توجه داشت برای افزایش امنیت درب‌های اسلایدینگ باید موانع اضافی از قبیل مشبک یا کرکره را نیز به آن اضافه کرد. در این نوع درب‌ها معمولاً سخت‌افزار‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که آشنایی و شناخت بیشتر با آن‌ها می‌تواند به سفارش و نصب درب‌های با کیفیت منجر شود.

سنسور‌ها در سیستم اسلایدینگ

بخش مهمی از درب‌های کشویی اتوماتیک را سنسور‌ها تشکیل می‌دهند. سنسورها یا همان حسگر‌ها باعث باز و بسته شدن درب شده و با حضور افراد در محدوده سنجش باعث باز نگه داشته شدن و یا جلوگیری از فعال شدن آن خواهند شد. این سخت افرارها شامل سنسور حرکت، سنسور‌های حضور و سنسور‌های ترکیبی هستند. در نوع ترکیبی این سنسور‌ها معمولاً عملکرد باز و بسته شدن و ویژگی‌های ایمنی به صورت ترکیبی ارائه می‌شود.

صفحات نوع فشاری و دکمه‌های تنظیم

از دیگر بخش‌های سخت‌افزاری در درب اسلایدینگ صفحات فشاری و دکمه‌های تنظیم است که معمولاً به جای سنسور‌ها روی درب‌های اتوماتیک نصب شده و می‌توان از آن برای باز کردن درب برای افراد خاص مانند افراد معلول استفاده کرد.

ویژگی‌های ایمنی

ویژگی‌های ایمنی و سخت‌افزار‌های مربوط به آن در سیستم اسلایدینگ باعث می‌شود تا کودکان و افراد مسن نیز در زمان استفاده از این درب‌ها ایمنی کافی داشته باشند. اختلال در این سیستم در فضا‌های تجاری می‌تواند اختلال در تردد شده و از طرفی برخی هزینه‌ها مانند هزینه‌های گرمایشی یا تهویه مطبوع را نیز افزایش دهند.

خدمات نگهداری و تعمیرات در پخش عمده سیستم اسلایدینگ

پخش عمده سیستم اسلایدینگ امکان طراحی، تولید، نصب و تعمیرات این نوع از درب‌ها را برای طیف وسیعی از کاربران فراهم کرده است. این سیستم نیز مانند دیگر درب‌های اتوماتیک نیازمند بازرسی‌های منظم توسط تکنیسین‌های مجرب است. همچنین کلیه خریداران و استفاده‌کنندگان از این درب‌ها باید با کارکرد آن آشنایی داشته و از برخی دستورالعمل‌های مربوط به آن پیروی کنند. معمولاً در بازرسی‌های منظم این نوع درب‌ها ویژگی‌هایی مانند تراز کردن درب‌ها برای حذف اصطکاک، روغن کاری قسمت‌های متحرک، اصلاح ناهماهنگی‌ها در قسمت‌های مختلف و اطمینان از عملکرد صحیح سنسور‌های حرکتی بررسی می‌شود. منظور از تعمیرات اضطراری تعمیر و رفع خرابی این نوع درب‌ها توسط تکنسین‌ها و متخصصین در مواقع ضروری است.

نکات مهم در کاربرد درب‌های اسلایدینگ

در صورتی که درب‌های اتوماتیک به درستی انتخاب شده باشد، نصب و نگهداری آن نیز به خوبی انجام گرفته و می‌تواند یک عبور و مرور راحت و ایمن را به مشتریان ارائه کند. با توجه به دوام بالا و نیاز به نگهداری اندک، این نوع درب‌ها نوعی سرمایه‌گذاری مطمئن محسوب می‌شوند. پروفیل‌های اسلایدینگ با ترکیب شیشه‌های مقاوم یک محصول ‌ایده‌آل را برای تأمین امنیت ساختمان ارائه می‌کند.

کلمه کلیدی: پخش عمده سیستم اسلایدینگ