امروزه بالکن و تراس، از محبوب‌ترین بخش‌های یک خانه و مزیتی بزرگ محسوب می‌شوند و نقش بسزایی را در نمای ساختمان، ایفا می‌کنند. به همین دلیل، دکوراسیون این بخش حائز اهمیت است. لازم به ذکر است که یک بالکن یا تراس پیش از هر چیزی باید ایمن باشد و جلوه‌های بصری، اولویت بعدی به حساب می‌آیند. شیشه به دلیل اینکه علاوه بر تامین امنیت ساختمات، جلوه خوبی به دکوراسیون می‌بخشد، از پرکاربردترین مصالح ساختمانی محسوب می‌گردد، به همین دلیل بالکن شیشه ای تاشو از محبوبیت بالایی برخوردار است.  

کارکرد بالکن شیشه‌ای تاشو

بالکن شیشه‌ای تاشو کارکرد چندان پیچیده‌ای ندارد، با این حال برای اینکه به بهترین نحو کار کند و با اختلال مواجه نشود، باید از مواد اولیه درجه یک ساخته شده باشد. بالکن شیشه‌ای تاشو به وسیله چرخ‌های هدایت‌گری که در ابتدا و انتهای شیشه وجود دارند، در یک ریل به حرکت در می‌آید، سپس به دریچه بازشو می‌رسد و درنهایت از ریل خارج می‌شود و به ‌صورت لولایی باز می‌گردد.

اجزای مهم بالکن شیشه‌ای تاشو

همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم، کارکرد بالکن شیشه‌ای تاشو به صورت تئوری چندان پیچیده نیست، اما برای اینکه در عملکرد آن مشکلی به وجود نیاید، باید در فرآیند تولید از مواد درجه یک و باکیفیت استفاده شود. باید اشاره کرد که بی‌شک کیفیت بالای مواد اولیه، تاثیر زیادی بر روی قیمت شیشه‌ تاشو نیز دارد.

موارد زیر، از‌ مهم‌ترین یراق‌آلات بالکن شیشه‌ای تاشو هستند و کیفیت مواد سازنده‌ آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است‌.

  • قرقره
  • چرخ شیشه بالکن
  • پیچ‌‌ و اتصالات شیشه بالکن
  • قفل‌های بالا و پایین شیشه بالکن
  • هدایت‌گر‌شیشه بالکن
  • لاما
  • درپوش

نکاتی در مورد نصب و تولید بالکن شیشه ای تاشو

شیشه بالکن تاشو باید نشکن و چندجداره باشد تا از ورود آلودگی صوتی به خانه، جلوگیری کند. قابل توجه است که سبک بودن شیشه‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اهمیت بسیار زیادی دارد. شیشه‌های سنگین، به یراق‌آلات دیگر آسیب می‌رسانند و در نتیجه عملکرد بالکن شیشه‌ای تاشو، مختل می‌شود. ضخامت شیشه‌ مورد استفاده در بالکن تاشو، اغلب بین شش تا ده میلی‌متر است و می‌توان شیشه‌هایی با ضخامت هشت میلی‌متر را، پرکاربردترین شیشه‌ها برای بالکن‌های شیشه‌ای تاشو، محسوب کرد.  

به‌طور کلی، اندازه مصالح در تولید بالکن شیشه ای تاشو، با توجه به محیط متفاوت است، اما متوسط ارتفاع ریل‌ها، شش سانتی‌متر تخمین زده می‌شود. بالکن‌های شیشه‌ای تاشو به سبک‌های بسیار زیادی تولید می‌شوند و تنوع بالایی دارند. بالکن‌ شیشه‌ای تاشو می‌تواند اسلایدینگ، کشویی و عمودی باشد. همچنین، باقی مواد به‌کار رفته در بالکن تاشو می‌توانند از جنس پروفیل‌های مختلفی باشند.

با توجه به سفارش مشتری‌ها، امکان سندبلاست بر روی شیشه تولیدی نیز وجود دارد. نصب بالکن شیشه‌ای تاشو، به زیرسازی چندانی احتیاج ندارد، اما اگر سقف کاذب و یا ضعیف باشد، شاید لازم شود تسمه‌کاری و قوطی‌کاری بر ساختمان، اعمال گردد. قابل ذکر است که بالکن شیشه‌ای تاشو امکان جابه‌جایی ندارد و اندازه‌هایش کاملا اختصاصی و با توجه‌ به محیط تعیین می‌شوند.

سخن پایانی

بالکن شیشه‌ای تاشو، علاوه بر اینکه امنیت ساختمان را تضمین می‌کند، به نمای ساختمان ارتقا می‌بخشد. مهم‌ترین نکته در تولید شیشه تاشو مخصوص بالکن، استفاده از مواد باکیفیتی است که از بروز شکستگی، ورود آلودگی صوتی به درون خانه، گیر کردن شیشه در ریل و دیگر مشکلات پیشگیری کنند. نکته مهم دیگری که به آن اشاره شد، توجه به محیطی است که شیشه تاشو در آن به کار می‌رود و تولید شیشه‌ تاشویی با اندازه و شکل نامناسب، نه تنها از زیبایی ساختمان می‌کاهد، بلکه باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود.

کلمه کلیدی: بالکن شیشه ای تاشو