در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی درباره بالکن شیشه ای تاشو به شما ارائه دهیم. این بالکن‌ها شکل‌ نوینی از بالکن‌ها هستند که می‌توانند فضاهای جدیدی برای شما بسازند.

بالکن شیشه ای تاشو

اگر می‌خواهید با نحوه اجرای بالکن شیشه ای تاشو آشنا شوید، این مقاله برای شماست. امروز و در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی درباره این سبک از بالکن‌ها به شما بدهیم. بالکن‌های تاشو که از شیشه ساخته می‌شوند، شکل نوینی از بالکن‌ها هستند که می‌توانند امکانات جدیدی در اختیار ما بگذارند.

با استفاده از آن‌ها می‌توان فضا‌های جدید در خانه‌های امروزی خلق کرد که منعطف و تغییر‌پذیر هستند. در سرما و گرما می‌توان از چنین بالکن‌هایی بدون مشکل و ایجاد مزاحمت برای دیگر ساکنین استفاده کرد، چراکه هر کس می‌تواند در آن محیط اختصاصی خود را داشته باشد. همراه ما باشید تا بیشتر توضیح دهیم.

بالکن شیشه‌ای چیست؟

یکی از مدل‌های منعطف اجرای بالکن در سراسر استفاده از بالکن‌های شیشه‌ای است. در گذشته پنجره‌هایی از جنس آلومینیوم و یو‌پی‌وی‌سی برای بستن بالکن رایج بودند. اما امروز با اجرای انواع بالکن‌های شیشه‌ای دست معماران باز است تا بتوانند فضایی تازه و کاربردی بیافرینند.

بالکن‌های قدیمی مشکلات زیادی داشتند. اگر شرایط آب‌وهوایی تغییر می‌کرد و هوا رو به سردی می‌رفت دیگر نمی‌شد از این بالکن‌ها بهره برد. باران، برف و باد‌های شدید سبب می‌شد که دیگر نتوان از بالکن‌ها استفاده کرد. حتی اگر شرایط آب‌وهوایی مطلوبی داشتیم مزاحمت پرندگان و برگ‌های باعث می‌شود نتوانیم استفاده خوبی از بالکن کنیم. پس بهترین راه جایگزین استفاده از بالکن شیشه ای تاشو خواهد بود.

با انواع بالکن شیشه‌ای آشنا شوید

باید بدانید که بالکن شیشه ای تاشو نام‌های مختلفی دارد که بهتر است با آن‌ها آشنا باشید. بالکن آکاردئونی، کاور باکن و شیشه بالکن از دیگر نام‌های آن هستند. اما همگی آن‌ها همان مفهوم اشاره می‌کنند. بااین‌حال اگر بخواهیم تخصصی وارد بحث اجرای این 3 نوع بالکن در این سبک داریم که به‌لحاظ اجرا تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

اولین سبک در اجرا بالکن‌های شیشه‌ای با شیشه‌های تاشو هستند که آکاردئونی نیز نام می‌گیرند. دومین سبک اجرا به بالکن‌هایی مربوط است که اصطلاحا با نام فریم‌لس شناخته می‌شوند. آخرین مدل نیز شیشه‌ای فریم‌دار است که در ادامه قصد داریم به بررسی هر 3 آن‌ها بپردازیم.

بالکن شیشه ای تاشو یا آکاردئونی

در این اجرا ما معمولا فضای داخلی خاصی را شاهد هستیم که بالکن و فضای بیرونی با استفاده از یک ردیف شیشه از یکدیگر جدا شده‌اند. مهم‌ترین مزیت استفاده از این روش این است که دیگر عوامل بیرونی نمی‌توانند بر روی تجربه شما از استفاده بالکن تاثیر بگذارند.

زمانی که بخواهید بالکن با فضای باز را در اختیار داشته باشید می‌توانید خیلی راحت شیشه‌ها را جمع کنید و از فضای بازتان لذت ببرید. زمانی هم که بخواهید بالکن را همانند یک فضای داخلی در اختیار داشته باشید، می‌توانید دوباره شیشه‌های را به فضا برگردانید و مانع اثرگذاری عوامل بیرونی بر روی بالکن شوید.

بالکن شیشه‌ای فریم‌دار

همان‌طور که از نام این مدل بالکن هم مشخص است ما در این سبک اجرا با قاب و فریم بیشتری روبه‌رو هستیم. بسته به‌نوع طراحی ممکن است چنین بالکنی به‌شکل تاشو اجرا شود یا نشود. در این سبک قاب‌ها بیش از پیش نمود دارند و با یک نگاه می‌توان حاشیه شیشه‌ها را در بالکن مشاهده کرد.

به‌لحاظ کاربرد تفاوت چندانی بین این روش و دیگر روش‌ها وجود ندارد اما گاهی ممکن است سبک اجرا باید شود که در فضایی تنها امکان اجرای بالکن شیشه‌ای فریم‌دار باشد و کارایی آن در چنین محیطی بیشتر جلوه کند.

بالکن شیشه‌ای فریم لس

less در زبان انگلیسی به معنای کمتر است و خلاف شیوه پیشین طراحان تلاش می‌کنند تا کمترین حاشیه ممکن را ایجاد کنند. این روش در فضا‌های مینیمال و مدرن بیشتر کاربرد دارد. در این سبک شما با یک نگاه تنها شیشه می‌بینید و حاشیه و اتصالات با دقت بیشتری نمایان می‌شوند. اگر قصد اجرای بالکن شیشه ای تاشو داشته باشید، روش فریم لس معمولا نتیجه بهتری دارد و فضای زیباتری را می‌سازد.

بالکن شیشه‌ای چه مزیت‌هایی دارد؟

اجرای بالکن شیشه‌ای دارای مزایای بسیاری است. این سبک جدید از اجرای بالکن باعث شده که ما ظرفیت‌های جدیدی در این فضا داشته باشیم. بالکن‌ها در گذشته برای ما محدودیت‌هایی ایجاد می‌کردند که باعث می‌شد نتوانیم به اندازه کافی از آن بهره ببریم. اما سبک نوین اجرای بالکن که در آن از متریال شیشه استفاده می‌شود سبب شده که ما ظرفیت‌های جدیدی در این فضا داشته باشیم.

ازطرفی امروز بالکن‌ها برای ما اهمیت بیشتری دارند. در فضای امروزی خانه‌های مدرن و بسته احساس ترس و اضطراب همواره همراه ماست. به همین سبب طراحان عقیده دارند که باید بالکن در خانه‌های امروزی وجود داشته باشد تا به ساکنین همواره حسی از آزادی را القا کند. در ادامه همراه ما باشید تا مهم‌ترین مزیت‌های بالکن‌های شیشه‌ای تاشو را برای شما شرح دهیم.

داشتن محیطی بزرگ‌تر از نمای بیرونی با بالکن شیشه‌ای

خانه‌های امروز حتی نسبت به 50 سال گذشته هم کوچک‌تر و بسته‌تر هستند. افزایش جمعیت و تقاضا برای مسکن یک دلیل اصلی در کوچک‌ترین‌شدن خانه‌ها است. امکانات امروز در شهر‌های بزرگ متمرکز هستند و همین موضوع هم سبب می‌شود که هم بخواهند با تراکم بالایی در این شهرها و در کنار امکانات زندگی کنند.

پس باید محیط‌های زندگی کوچک‌تری ساخت و تا جایی که امکان دارد فضا را عمودی بنا کرد. اما یک راه خوب برای این‌که بنا از بیرون بزرگ‌تر به‌نظر برسد استفاده از بالکن‌های شیشه‌ای است. این بالکن‌ها می‌توانند محیطی بزرگ‌تر را القا کنند و نمای زیبا‌تری بیافرینند.

امنیت بیشتر با استفاده از بالکن شیشه ای تاشو

بالکن‌های قدیمی به‌لحاظ امنیت هم مشکلاتی داشتند. برای نمونه امکان داشت که کودکان هنگام بازی در این فضا به این پایین سقوط کنند. یا حتی در مقیاس کوچک‌تر و کم اهمیت‌تری همواره این مشکل وجود دارد که همسایه‌های طبقه اول از زباله‌های طبقات بالاتر اذیت شوند.

بالکن شیشه‌ای این امکان را برای همه فراهم می‌کند تا فضای اختصاصی خود را داشته باشند. با استفاده از این سبک جدید کودکان می‌توانند راحت‌تر از پیش از این فضا‌ها استفاده کنند، بدون این‌که والدین آن‌ها ترسی از سقوط‌شان داشته باشند. البته که این حس امنیت مختص به کودکان نیست و بزرگسالان هم در چنین فضایی احساس امنیت خواهند کرد.

عدم ایجاد در محدودیت دید با بالکن شیشه ای تاشو

بالکن‌های قدیمی در دید محدودیت ایجاد می‌کردند. نمی‌شد با استفاده از آن‌ها دید خوبی به بیرون داشت. اما بالکن‌های جدید و شیشه‌ای امروزی سبب می‌شود که ما حداکثر دید را نسبت به مناظر داشته باشیم.

خصوصا در طبقات بالا این مزیت بیشتر نمود پیدا می‌کند. چون مناظر شهری معمولا پس از طبقه هفتم قابل دید هستند. این بالکن‌ها را می‌توان در هر بنایی اجرا کرد و استفاده از آن‌ها هم بسیار ساده است. شیشه‌های آن‌ها به‌راحتی باز و بسته می‌شوند و پیچیدگی خاصی ندارند.

ایجاد فضا‌های خلاقانه به‌کمک بالکن شیشه ای تاشو

بالکن‌ها می‌توانند امروز برای ما فضا‌های خلاقانه مختلفی را خلق کنند. در معماری نوین دیگر بالکن‌ها فضایی خارج از فضای اصلی داخلی ما نیستند. آن‌ها می‌توانند انعطاف‌پذیر باشند و شکل‌های مختلف به‌خود بگیرند. استفاده از شیشه‌های تاشو و آکاردئونی برای ما دقیقا چنین ظرفیتی را فراهم خواهد کرد.

می‌توان با استفاده از این بالکن‌ها فضایی منعطف ایجاد کرد که با جمع‌شدن شیشه‌ها به فضای داخلی ملحق شود و محیط بازتری را ایجاد کند. معماران می‌توانند از ظرفیت‌های این بالکن برای اجرای محیط‌های منعطف و تغییر‌پذیر کمک بگیرند. در واقع اجرای چنین روشی گامی برای ایجاد محیط‌های کاربردی‌تر است. ما می‌توانیم محیطی زیبا و درعین‌حال کاربردی داشته باشیم که بسته به نیاز ما ابعادش تغییر خواهد کرد.

بالکن شیشه‌ای عایق سرما هم هست!

در فصول سرد سال نمی‌توان از بالکن‌های سنتی استفاده کرد. محیط آن‌ها به‌شدت سرد خواهد شد یا تحت تاثیر عواملی مثل باد و باران قرار می‌گیرد. ممکن است ما دوست داشته باشیم در فصول سرد هم از بالکن کمک بگیریم و اوقاتی را در آن بگذرانیم. بالکن شیشه‌ای چنین امکانی را برای ما ایجاد خواهد کرد.

شیشه‌ای که در ساخت این بالکن‌ها استفاده می‌شود عایق سرما است و می‌توان حتی در فصول سرد هم وارد آن‌ها شد و به‌خوبی از فضا استفاده کرد. این قابلیت به شما کمک می‌کند که محیط داخلی گرم‌تری هم داشته باشید چون بالکن در اولین لایه جلوی سرمایه را خواهد گرفت و نمی‌گذارد که به فضای شما وارد شود.

مراحل اجرای بالکن شیشه‌ای تاشو

ابتدا باید درخواست خود را مبنی‌بر اجرای بالکن شیشه ای تاشو در فضای داخلی ثبت کنید. سپس کارشناسان مجموعه با شما تماس خواهند گرفت تا به محل نصب بیایند و اندازه‌های مربوط را بگیرند. سپس با توجه به ابعاد و طرح انتخابی شما نقشه‌های اجرا طراحی خواهد شد.

سپس براساس نظر مجموعه نقشه‌ها و کانسپت‌ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا ببینید نسبت به طرح چه دیدگاهی دارید. پس از تایید شما و عوامل کار اجرا شروع خواهد شد. در مرحله نصب ابتدا تلاش می‌شود که فریم‌های آلومینیومی نصب شوند. البته اگر در طرح چنین چیزی وجود داشته باشد. سپس براساس طرح شیشه‌ها به فریم‌ها متصل خواهند شد. پس این مرحله کار به اتمام خواهد رسید.

از چه شیشه‌های برای اجرای بالکن تاشو استفاده می‌شود؟

به‌طور معمول شیشه‌های مورد استفاده برای این کانسپنت ضخامت 8 تا 10 میلی‌متر دارند و از نوع سکوریت هستند. اگر افرادی بخواهند از امنیت بیشتری برخوردار شوند می‌توانند از سکوریت‌های لمینت کمک بگیرند. شیشه‌های 2 لایه 4 میل سکوریت لمینیت یا از شیشه‌های دو لایه 5 میل سکوریت لمینیت می‌توان به این منظور استفاده کرد.

شیشه‌های سکوریت با درجه تمپرد 700 تا 750 درجه تولید می‌شوند و در مقابل حرارت و ضربه مقاومت بالایی دارند. زمانی که یک شیشه سکوریت می‌شود در برابر ضربه مقاومت بالایی پیدا می‌کند اما اگر دورتادور آن بشکند خردخرد شاهد ریزش آن خواهیم بود. اما در فرایند لمینیت اوضاع فرق می‌کند. لایه PVB باعث می‌شود که درصورت شکستن نیز ریزش را در این نوع شیشه‌ها شاهد نباشیم.

اتصالات بالکن شیشه ای تاشو شامل چه مواردی است؟

شیشه سکوریت احتمالا مهم‌ترین جزء در سیستم چنین بالکن‌هایی باشد. اما مسلما ما به اتصالات مختلف و مانند قفل، لولا و فریم نیز احتیاج داریم. استفاده از اتصالات باکیفیت سبب می‌شود که طول عمر بالکن ما بیشتر شود و کمتر به تعمیر احتیاج داشته باشیم.

ازسویی‌ دیگر اگر ما از شیشه‌های باکیفیت و محکم استفاده کنیم اما اتصالات خوبی نداشته باشیم، امنیت کافی هم نداریم و این مسئله می‌تواند نگران‌کننده باشد.

خصوصا این‌که بالکن شیشه ای تاشو کانسپتی است که ما مدام در آن با باز و بسته‌کردن اتصالات مختلف طرف هستیم و همین موضوع هم می‌تواند از عمر مفید آن بکاهد. ممکن است در طول سالیان این اتصالات نیاز به تعویض داشته باشند و تا باز بتوانند برای مدت‌زمان زیادی شیشه‌ها را در فریم نگه دارند.

بالکن شیشه ای تاشو می‌تواند عایق صدا هم باشد؟

این بالکن‌ها علاوه بر مزیتی که برای شما ذکر کردیم دارای یک مزیت مهم دیگر نیز هستند. آن‌ها می‌توانند تا حد زیادی جلوی آلودگی صوتی را بگیرند.

شیشه‌های سکوریت اگر عایق‌بندی مناسبی داشته باشند حتی جلوی صدا را هم تا حد زیادی می‌گیرند. شما می‌توانید در محیطی با آرامش بنشینید و از فضا و منظره لذت ببرید. البته همان‌طور که یک‌بار برای شما ذکر کردیم عایق‌بندی آن بسیار مهم است. چراکه انعطاف این بالکن سبب می‌شود مدام از حالت عایق در بیاید و دوباره و به‌ حالت اولیه خود بازگردد.

در انتخاب بالکن شیشه ای تاشو چه مواردی را در نظر بگیریم؟

حتما به کیفیت اجرای بالکن شیشه ای تاشو توجه زیادی کنید. از شیشه‌هایی کمک بگیرید که بتواند تمام نیاز شما را برآورده کند. اگر قصد دارید از طراحی‌های فریم لس استفاده کنید، حتما توجه داشته باشید که بتوانند برای شما کارایی کافی داشته باشند.

پیش از اجرای طرح خوب کانسپنت و نقشه‌ها را بررسی کنید تا نسبت به اجرای دقیق آن اطلاعات کافی داشته باشد. این فضا اگر برای شما به‌درستی اجرا شود می‌تواند مزیت‌های زیادی را به‌همراه داشته باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی کامل بالکن شیشه ای تاشو پرداختیم. این بالکن‌ها نسل نوینی از بالکن هستند که می‌توانند به‌شکل منعطفی اجرا شوند و فضاهای خلاقانه‌ای را خلق کنند. آن‌ها مزیت‌های زیادی برای شما به‌همراه خواهند داشت. شما می‌توانید در فصول سرد سال به‌راحتی از آن‌ها بهره ببرید.

دیگر نگران امنیت خود در بالکن نباشید و آسوده‌خاطر باشید از این‌که عوامل بیرونی نمی‌تواند بالکن شما را کثیف کند و بهم بریزد. از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.