استفاده از پارتیشن‌های اداری یکی از سریع‌ترین، ساده‌ترین و البته مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای تقسیم بندی و جداسازی یک محیط کاری است.‌ پارتیشن‌های اداری در هر اندازه و ابعادی که هستند، می‌توانند به صورت موقت و یا دائمی نصب شوند. توجه داشته باشید که متناسب با سلیقه‌های گوناگون، پارتیشن‌ها در جنس‌ها و سبک‌های مختلف اعم از، شیشه‌ای، چوبی، ام دی اف، پلاستیکی و غیره، طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به معرفی پارتیشن‌ها، ویژگی‌ها، انواع و به طور کلی مرکز پارتیشن اداری بپردازیم.

امروزه با توجه به تغییر شکل کارها و به دنبال آن تغییراتی که در محیط کار و تجارت ایجاد شده است، ممکن است در فاصله زمانی کوتاهی افرادی به مجموعه‌های کاری اضافه و یا کم شوند. همچنین، به منظور راحتی و افزایش کارایی کارمندان، نمی‌توان تعداد زیادی از افراد را در یک اتاق جای داد. از طرف دیگر به دلیل کمبود فضا نمی‌‌توان برای هر یک از کارمندان یک محیط و اتاق شخصی در نظر گرفت. بنابراین، استفاده از پارتیشن‌ها به منظور جداسازی و همچنین خصوصی سازی یک فضا، انتخابی بسیار مناسب و ایده‌‌آل به شمار می‌آید. 

انواع پارتیشن‌های اداری

پارتیشن‌های اداری را می‌توان در یک دسته بندی کلی به دو نوع پارتیشن دو جداره و پارتیشن تک جداره تقسیم کرد. البته شایان ذکر است که هریک از این دو نوع خود به دو صورت موقت و ثابت نصب و اجرا می‌شوند. در این بخش قصد داریم به معرفی انواع پارتیشن اداری بپردازیم.

1.    پارتیشن اداری دو جداره

در فرآیند ساخت پارتیشن اداری دو جداره معمولاً از MDF با ضخامت 16 میلی‌متر و شیشه‌های دو جداره استفاده می‌شود. از آنجایی که پارتیشن‌های اداری دو جداره عایق صدا هستند، در نتیجه گزینه بسیار مناسبی برای فضاها و محیط‌های کاری محسوب می‌شوند. این نوع پارتیشن‌های اداری در همه ابعاد و ارتفاع‌ها طراحی و تولید می‌شوند.

2.    پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن‌های اداری تک جداره فقط از یک جداره شیشه و یا ام دی اف تولید می‌شوند. مزیت و ویژگی مثبت مهم این نوع پارتیشن‌ها نسبت به انواع دو جداره آن‌ها، قیمت بسیار مناسب پارتیشن‌های تک جداره است. از طرف دیگر، مشکل و عیب اصلی پارتیشن‌های تک جداره عایق نبودن در برابر صدا است، در حقیقت این نوع پارتیشن بر خلاف پارتیشن‌های دو جداره به هیچ وجه عایق صدا نیستند.

ویژگی‌های مهم بهترین مرکز پارتیشن اداری

در ادامه این بخش از معرفی مرکز پارتیشن اداری قصد داریم به معرفی مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌هایی که یک مرکز پارتیشن مناسب برای فضاهای اداری باید داشته باشد، بپردازیم.

  1. یک مرکز پارتشین ادرای باید به مناسب‌ترین و بهترین حالت به جداسازی و فضا سازی یک محیط کمک کند.
  2. پارتیشن‌های موجود در این مراکز باید در ظاهر و ابعاد بسیار متنوع باشند.
  3. مرکز پارتیشن باید امکانات لازم برای طراحی پارتیشن به سلیقه مشتریان خود را فراهم کنند.
  4. پارتیشن‌های تولید شده توسط این مراکز باید به خوبی با محیط تناسب داشته و از فضا به صورت حداکثری استفاده کنند.
  5. این مراکز باید قابلیت تولید پارتیشن‌های عایق صدا، نور و انرژی را داشته باشند.
  6. مراکز تولید کننده حرفه‌ای پارتیشن باید توانایی تولید پارتیشن‌هایی با ‌قابلیت جابجایی را داشته باشند.

کلمه کلیدی اصلی: مرکز پارتیشن اداری