شیشه‌های اسلایدینگ و یا اصطلاحاً همان شیشه‌های کشویی، در واقع نوعی شیشه اتوماتیک یا دستی هستند که به‌ صورت افقی حرکت می‌کند. بنابراین، این نوع شیشه‌ها احتیاج به حجم زیادی از فضا نداشته و محیط زیادی را اشغال نمی‌کنند. شایان ذکر است که این نوع شیشه‌ها گزینه مناسب و ایده‌آل برای آن دسته از افرادی هستند که دوست دارند از مناظر زیبای بیرون از خانه، نور طبیعی خورشید و همچنین احساس نسیم ملایم و لطیف بهاری یا تابستانی در خانه خود لذت ببرند. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی تولید سیستم اسلایدینگ بپردازیم.

از آنجایی که در سیستم اسلایدینگ، شیشه به طور افقی باز می‌شود، در نتیجه وزن و اندازه پنجره به هیچ وجه دارای محدودیت نخواهد بود و می‌توانند فضای بسیار بزرگ‌تری نسبت به سایر پنجره‌های کشویی تحت پوشش خود قرار دهند. با توجه به اینکه از این نوع شیشه‌ها می‌توان در فضاهای کوچک نیز استفاده کرد، با این حال، مهم‌ترین مزیت شیشه‌های کشویی اسلایدینگ این است که برای اتاق‌های بزرگ گزینه بسیار ایده‌آلی به شمار می‌آیند. در حقیقت، شیشه اسلایدینگ نمای بدون مانعی از منظره پشت پنجره ارائه می‎دهد، از این رو، انتخاب بسیار مناسبی برای قاب‌بندی یک محوطه‌ گلکاری شده یا دارای فضای سبز، به حساب می‌آید.

اجزای مورد استفاد در تولید سیستم اسلایدینگ

در این بخش قصد درایم به معرفی اجزا و متریال مورد استفاده در فرآیند تولید و ساخت سیستم اسلایدینگ بپردازیم.

1.    شیشه و فریم

اولین و البته مهم‌ترین جز در ساخت شیشه اسلایدینگ، شیشه‌های سکوریت است که در قطرها و اندازه‌های مختلف تولید شده و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. فریم‌ که شیشه سکوریت در آن قرار می‌گیرد، در واقع، از اجزای درب اتوماتیک سیستم اسلایندینگ به شمار می‌آید.

2.    سیستم بازکننده

اصلی‌ترین بخش درب‌های کشویی در سیستم اسلایدینگ، سیستم باز کننده اتوماتیک آن‌ها است. سیستم باز کننده خود دارای اجزای مختلفی مانند، ریل، چشم‌های الکترونیکی، موتور گیربکس، تسمه و کنترلر است.

نحوه نصب شیشه اسلایدینگ

بهتر است بدانید که شما می‌توانید سیستم اسلایدینگ را جایگزین هر نوع پنجره‌ای کنید. از این رو و به منظور جلوگیری از تغییر در چارچوب پنجره‌های سابق منزل خود، باید یک پنجره کشویی با ابعادی دقیقاً یکسان با قاب پنجره سفارش دهید. سپس لازم است تا درزبندی کافی برای اطراف قاب اسلایدینگ اضافه کرده و برای اطمینان از تراز بودن شیشه، از شیارهای اطراف قاب استفاده کنید. بهتر است بدانید که در این بخش از معرفی تولید سیستم اسلایدینگ ضرروی است که قاب پنجره را قبل از قرار دادن شیشه‌های کشویی اسلایدینگ، روی دهانه پنجره به خوبی محکم کنید. در نهایت و پس از تنطیم کشش روی ریل‌ها، ضروری است تا اطراف پنجره را عایق‌بندی کنید.

ویژگی‌های منحصر به فرد سیستم اسلایدینگ

‌در این بخش به ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد سیستم اسلایدینگ اشاره خواهیم کرد.

  1. این شیشه‌ها، قابلیت نصب در فضاهایی با ارتفاع استاندارد 2.20 متر به صورت تک درب و البته دو درب را دارند.
  2. قدرت هر لنگه درب در سیستم اسلایدینگ برابر با 120 کیلو‌گرم است.
  3. فریم‌های استیل گزینه مناسب‌تری در سیستم اسلایدینگ هستند.
  4. شیشه‌های سیستم اسلایدینگ قابلیت اتصال به دستگاه‌های حضور و غیاب کارکنان و همچنین کارتخوان را دارند.
  5. امکان قفل دو طرفه در سیستم اسلایدینگ وجود دارد.
  6. سیستم اسلایدینگ مجهز به اتصال به کلید پنج حالته به منظور ایجاد حالات مختلف رفت و آمد است.

کلمه کلیدی اصلی: تولید سیستم اسلایدینگ