امروزه کابین دوش شیشه‌ای از نوع ریلی به یکی از بخش‌های مهم در طراحی حمام تبدیل شده است. با استفاده از این کابین دوش می‌توان فضای کوچک حمام را بهینه‌سازی کرده و آن را به صورت مدرن طراحی کرد. انتخاب کابین دوش ریلی مناسب، نیازمند داشتن اطلاعات کافی در مورد این سیستم است. انتخاب یراق آلات و اتصالات باکیفیت و ضدآب نیز روی افزایش عمر این سیستم مؤثر خواهد بود. در تولید کابین دوش ریلی نیاز به ارزیابی فضای موجود بوده و سپس طرح و ساختار مناسب با نظر و سلیقه افراد تعیین می‌شود.

تولید کابین دوش ریلی

در تولید کابین دوش نوع ریلی شیشه‌ها نقشه بسیار مهمی دارند. معمولاً در این نوع کابین‌ها از شیشه‌های نشکن استفاده می‌شود که دارای ویژگی‌هایی نظیر سختی و ایمنی بالا هستند. همچنین از پانل‌های شیشه‌ای نیز برای ساخت کابین استفاده می‌شود. قاب کابین نیز در برخی مدل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیشه‌های مورد استفاده باید حداقل ضخامت ایمنی یعنی ۵ تا ۶ میلی‌متر را داشته باشند. قاب‌های آلومینیومی باکیفیت می‌توانند باعث افزایش عمر و دوام کابین دوش شوند. البته در برخی موارد نیز از پلاستیک فشرده به جای فریم‌های آلومینیومی استفاده می‌شود که نسبت به قاب آلومینیومی ارزان‌تر بوده، اما جنبه حفاظتی آن‌ها پایین‌تر است. سینی‌های قرار گرفته در فضای کابین دوش نیز برای حفاظت بیشتر این محیط و آب‌بندی آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. سنگ‌ها یک تکه و اکریلیک‌های نوع سنگین بهترین انتخاب برای سینی کابین دوش و قرار دادن آن در عمق پایین‌تر هستند.

کاربرد‌های کابین دوش شیشه‌ای

شیشه یکی از متریال‌های پرطرفدار در طراحی دکوراسیون محسوب می‌شود. از مهم‌ترین کاربرد‌های شیشه در دکوراسیون می‌توان به پارتیشن‌های شیشه‌ای، کابین دوش از نوع ریلی یا پله‌های شیشه‌ای اشاره کرد. کابین دوش با جدا کردن فضای اطراف دوش از قسمت‌های دیگر باعث می‌شود تا قسمت‌های دیگر سرویس بهداشتی خیس نشود. امروزه استفاده از کابین دوش به جای وان بسیار مرسوم است.

نکات مهم در تولید کابین دوش ریلی

کابین دوش به صورت یک محفظه آب‌بندی شده ساخته می‌شود. این نوع دوش در انواع حمام‌ها قابل اجرا بوده و با توجه به فرم‌پذیری شیشه می‌توان آن را در مدل‌هایی نظیر گرد و نیم دایره نیز اجرا کرد. فریم‌های آلومینیومی در فواصل بین شیشه‌ها در تولید کابین دوش ریلی نوعی سیستم آب‌بندی خاص را اجرا می‌کنند که با استفاده از آن بدون نیاز به ساخت لبه می‌توان از خروج آب از کف محل استحمام جلوگیری کرد. همچنین از ورود آب به دیگر نقاط حمام نیز جلوگیری خواهد شد. شیشه‌های به کار رفته در برابر گرما و رطوبت، فشار و ضربه مقاومت بالایی دارند.

هزینه تولید کابین دوش ریلی

در حال حاضر به دلیل استقبال بالا از کابین دوش شیشه‌ای نوع ریلی، تولید آن نیز افزایش یافته و تنوع آن در بازار بسیار زیاد است. البته خرید کابین دوش با قیمت مناسب در بین محصولات مختلف کار دشواری است. در صورتی که قصد خرید کابین دوش را دارید، بهتر است از طریق استعلام قیمت انواع کابین در مراکز معتبر، مقایسه قیمت‌ها و انتخاب بهترین طرح به مناسبت‌ترین نوع آن دسترسی پیدا کنید. نوع یراق الات، اتصالات و جنس شیشه به همراه ابعاد کابین و شکل ظاهری آن روی قیمت این سیستم مؤثر هستند. بدین ترتیب نمی‌توان قیمت ثابتی را برای کابین دوش شیشه‌ای در نظر گرفت. از طرفی نصب و اجرا توسط نصابان حرفه‌ای نیز از جمله مواردی است که قیمت نهایی فروش را تغییر می‌دهد.

کلمه کلیدی: تولید کابین دوش ریلی