در حال حاضر سیستم اسلایدینگ یکی از متداول‌ترین و پر استفاده‌ترین درب‌‌ها در بین انواع درب‌های اتوماتیک محسوب می‌شود. در این نوع درب اتوماتیک شیشه‌ای، از مکانیزم کشویی به منظور باز و بسته کردن درها استفاده ‌شده است، به همین دلیل درب‌های اسلایدینگ به عنوان درب اتوماتیک کشویی نیز شناخته می‌شوند. درب‌های اسلایدینگ شیشه‌ای از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه بوده و جزو مناسب‌ترین انواع درب‌های اتوماتیک به شمار می‌آیند. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی انواع درب اسلایدینگ، مزایای استفاده از آن و همچنین پخش سیستم اسلایدینگ بپردازیم.

انواع درب اتوماتیک اسلایدینگ

با توجه به محل استفاده از درب‌های اتوماتیک اسلایدینگ، میزان بازشوندگی، میزان کارکرد مورد انتظار از این نوع درب‌های کشویی و در نهایت قیمت درب اتوماتیک اسلایدینگ، این درب‌ها را می‌توان به 4 نوع مختلف تقسیم بندی کرد.  

1.    پخش سیستم اسلایدینگ، درهای چهار لت، دو لت ثابت و دو لت متحرک

این نوع از درب‌های اسلایدینگ یکی از پرکاربردترین انواع درب اتوماتیک کشویی محسوب می‌شوند که دارای دو لت متحرک بوده که در کناره‌ها و بر روی دو لت ثابت قرار می‌گیرند. میزان بازشوندگی درب‌ها در این نوع درب اتوماتیک شیشه‌ای اسلایدینگ به اندازه نصف عرض درب است.

2.    درب اتوماتیک اسلایدینگ، دو لت متحرک

به طور معمول از درب‌های اسلایدینگ با دو لت متحرک در مکان‌هایی استفاده می‌شود که فضای مناسب برای حرکت لت متحرک بر روی دیوار وجود داشته باشد. در این مدل درب اسلایدینگ، دو لت متحرک از دو طرف باز شده و فضای ورودی به اندازه تمام دهانه درب باز می‌شود.

3.    پخش سیستم اسلایدینگ، درب اتوماتیک یک لت ثابت یک لت متحرک

درب شیشه‌ای اسلایدینگ یک لت ثابت، یک لت متحرک دارای یک لت ثابت و یک لت متحرک هستند. بازشوندگی آن‌ها از سمت چپ یا راست است و بازشوندگی آن‌ها با حرکت لت متحرک بر روی لت ثابت رخ می‌دهد.

4.    درب اتوماتیک اسلایدینگ، یک لت متحرک

از این نوع درب‌های متحرک برای ورودی‌هایی که دارای عرض کم هستند و نیاز به حداکثر بازشوندگی دارند، گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آید. شایان ذکر است که با توجه به عملکرد این نوع درب اسلایدینگ، باید فضای مناسب برای حرکت لت متحرک بر روی دیوار ایجاد ‌شود.

مزایای فوق العاده درب‌های اسلایدینگ

امروزه استفاده از درب‌های اسلایدینگ در اماکن و مراکز پر رفت و آمد مانند ادارات، اماکن تجاری و پاساژها بسیار رواج یافته است. در این بخش از مبحث پخش سیستم اسلایدینگ، به معرفی این مزایا خواهیم پرداخت.

  1. مهم‌ترین مزیت درب اتوماتیک شیشه‌ای اسلایدینگ، باز و بسته شدن آن بدون نیاز به تماس دست است. این مزیت درب اسلایدینگ سبب شده است تا عبور و مرور افراد آسان‌تر شده و به این ترتیب این نوع درب به یکی از پرمصرف‌ترین انواع درب اتوماتیک در بازار تبدیل شود.
  2. استفاده از درب اتوماتیک اسلایدینگ سبب افزایش ایمنی ساختمان‌های‌ اداری، فروشگاه، انبار و ساختمان مسکونی می‌شود.
  3. درب‌های اسلایدینگ قابلیت اتصال سیستم حضور و غیاب را نیز دارند.  
  4.  استفاده از این نوع درب‌های اتوماتیک سبب کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از ورود آلودگی می‌شود.
  5. صدای کم باز و بسته شدن درب‌های اسلایدینگ نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع درب‌ها است.

کلمه کلیدی اصلی: پخش سیستم اسلایدینگ