یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان تراس یا بالکن را به فضای قابل استفاده تبدیل کرد، استفاده از شیشه های جمع شونده است. این نوع طراحی دکوراسیون با به کارگیری شیشه‌های متفاوت مانند سکوریت و اکاردئونی توانسته‌اند جلوه‌ای منحصر به فرد و فضایی فوق‌العاده در این قسمت از خانه ایجاد کنند. شیشه‌های جمع شونده یکی از انواع شیشه‌های متحرک محسوب می‌شوند که می‌توان از آن‌ها به عنوان حفاظ شیشه‌ای در مواقع مورد نیاز استفاده کرد. از مهم‌ترین کاربرد‌های این نوع شیشه‌ها استفاده از آن‌ها به عنوان درب بالکن یا تراس و ایجاد فضای شخصی‌سازی شده در این مکان است.

نحوه کارکرد شیشه‌های جمع شونده

در این نوع از شیشه بالکن‌ها معمولاً با توجه به اندازه و ابعاد پروژه از لت‌ها و پانل‌های استاندارد و متناسب استفاده می‌کنند. این پانل‌ها معمولاً در داخل فریم مهار شده و امکان جمع شدن آن‌ها در سمت راست یا چپ تراس وجود دارد. علاوه بر آن با قابلیت جمع شدن گستره وسیعی برای استفاده از این نوع از شیشه‌ها پدید خواهد آمد. با شیشه‌های تاشو جمع شونده، علاوه بر ظاهری زیبا و کارآمد امکان استفاده از تراس و بالکن در چهار فصل سال فراهم خواهد شد. همچنین می‌توان از این نوع شیشه‌ها به عنوان عایق حرارتی، حفاظ و مانع برای ایمنی کودکان، جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل بالکن، ساخت فضایی برای گل‌ها و گلدان‌ها استفاده کرد.

مزایای استفاده از شیشه جمع شونده

از مهم‌ترین مزایای شیشه‌های جمع شونده می‌توان به زیبایی مدرن و منحصر به فرد آن‌ها، استفاده بهینه از فضای ساختمان، سهولت در نظافت، استحکام و عمر طولانی به دلیل استفاده از پروفیل و شیشه باکیفیت، امنیت بالا و کاربری آسان در مکان‌های تجاری و مسکونی اشاره کرد.

برخی از ویژگی‌های شیشه های جمع شونده

در شیشه های جمع شونده یکی از پنل‌ها ثابت بوده و دیگری به صورت متحرک جمع می‌شود. شیشه‌های جمع شونده بهترین گزینه برای بالکن‌های کوچک هستند. البته استفاده از این نوع شیشه محدودیت‌هایی نیز دارد. این سیستم حداکثر برای فضا‌های دارای ارتفاع ۲۸۰ سانتی‌متر و ۶۵ سانتی‌متر برای هر کدام از پنل‌ها قابل ساخت خواهد بود. این نوع شیشه را می‌توان با طرح‌های مختلف اجرا کرد. شکل هندسی و نوع زاویه‌دار از مهم‌ترین مدل‌های مورد استفاده هستند. همچنین این نوع شیشه‌ها به صورت H درون یکدیگر قفل شده و بین آن‌ها هیچ فاصله یا درزی باقی نخواهد ماند. از این رو ایمنی آن‌ها بسیار بالا بوده و مانع از ورود گرد و غبار و یا باد و باران خواهند شد.

قیمت شیشه های جمع شونده

چندین عامل مهم روی قیمت این نوع شیشه‌ها و هزینه نصب آن‌ها مؤثر هستند. ابعاد و اندازه شیشه، ضخامت شیشه به کار رفته و نوع پنل می‌تواند روی قیمت این نوع از پنجره‌ها مؤثر باشد. هر چه تعداد پنل‌های به کار رفته نیز بیشتر شود، قیمت تمام شده برای مشتری نیز بیشتر خواهد شد. جنس قاب و نوع فلز به کار رفته در قیمت انواع شیشه‌های جمع شوند موثر هستند. ساختمان‌های مدرن و ویلا‌ها می‌توانند از این طراحی مدرن برای فضاسازی، جذب نور بیشتر و جذب بیشتر گرما استفاده کنند. همچنین با استفاده از این سیستم اقتصادی می‌توان بدون نیاز به تعویض، برای سالیان متمادی از آن استفاده کرد.

کلمه کلیدی: شیشه های جمع شونده