با توجه به کوچک شدن فضای ساختمان‌ها و منازل، استفاده بهینه از این فضا بسیار با اهمیت خواهد بود. از جمله فضا‌های نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، حمام است. معمولاً طراحان داخلی برای افزایش فضای داخلی حمام از راه حلی به نام دوردوشی حمام شیشه ای استفاده می‌کنند. این نوع طراحی می‌تواند علاوه بر کاربردی بودن، باعث شیک شدن محیط شود. این فضا دارای مزایای مختلفی است که در ادامه آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

دوردوشی حمام شیشه ای چیست؟

فضای شیشه‌ای دور دوش که روی زمین یا سکو ساخته شده و از خیس شدن فضا‌های دیگر جلوگیری می‌کند، دور دوشی نام دارد. این فضا ممکن است در اطراف وان و جکوزی نیز نصب شود. دور دوشی شیشه‌ای علاوه بر مزایای مختلف می‌تواند نوعی دکوراسیون زیبا ایجاد کند. همچنین استفاده از این محصول کاربردی در هتل‌ها و مراکز اقامتگاهی نیز بسیار رایج است. این نوع حمام‌ها بسیار تمیز به نظر رسیده و به همین دلیل باعث شیک شدن محیط خواهند شد. همچنین انعکاس نور در این نوع کابین‌های شیشه‌ای باعث براق‌تر شدن و زیبایی بیشتر تجهیزات داخل حمام می‌شوند.

مهم‌ترین ویژگی‌های دوردوشی حمام شیشه ای چیست؟

این نوع دور دوشی با توجه به عملکرد مناسب خود می‌تواند تأثیر زیادی روی ظاهر فضا و همچنین کارکرد حمام داشته باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های دور دوشی شیشه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بکارگیری شیشه‌های ضخیم

در دور دوشی شیشه‌ای از شیشه‌های ضخیم سکوریت با ضخامت ۶ تا ۱۰ میلی‌متر استفاده می‌شود. افزایش ضخامت شیشه باعث استحکام و دوام بیشتر دور دوشی در برابر ضربه و فشار خواهد شد.

طراحی و نوع شیشه

برای دور دوشی می‌توان علاوه بر شیشه‌های ساده، از شیشه‌های مات، ساتینا، طرح دار مات و… استفاده کرد. با توجه به اهداف کاربر و دکوراسیون حمام می‌توان شیشه‌های مختلفی را برای این کار بکار برد.

یراق آلات و نوع فریم

کلیه یراق آلات بکارگرفته شده برای ساخت دوردوشی حمام شیشه ای از نوع ضدآب بوده و ضد زنگ هستند. موادی چون استیل، آبکاری نقره‌ای و نقره‌ای براق یا طلایی مات از جمله موارد قابل استفاده هستند.

نوع فریم دور دوشی

نوع طراحی فریم دور دوشی نیز می‌تواند هماهنگی بیشتری با دکور حمام ایجاد کند. توجه به ویژگی‌های بیان شده می‌تواند در انتخاب یک دور دوشی مناسب مؤثر باشد.

مزیت‌های استفاده از دوردوشی حمام شیشه ای

دور دوشی شیشه‌ای ضمن تفکیک فضا می‌تواند مزایای دیگری نیز به دنبال داشته باشد. افرادی که به دنبال ایجاد تغییرات در طراحی حمام خود هستند، می‌توانند بدون هزینه بسیار و تنها با استفاده از حمام شیشه‌ای تغییرات مدنظر خود را اعمال کنند. در ادامه به برخی از مزایای این محصول اشاره شده است.

  • ایجاد طراحی زیبا و ساخت نوعی دکوراتیو
  • ایجاد نوعی فضای ایزوله و جداسازی آن از فضا‌های اطراف
  • تفکیک فضای حمام از فضا‌های دیگر و ایجاد نظم و ترتیب در فضای حمام
  • افزایش ایمنی به دلیل استفاده از شیشه‌های سکوریت و نشکن
  • درب‌های شیشه‌ای بکار رفته بسیار سبک بوده و به صورت روان حرکت می‌کنند.
  • ایجاد زیبایی و ایمنی در کنار ایزولاسیون و کاربری راحت

کلمه کلیدی: دوردوشی حمام شیشه ای