درب شیشه ای اسلایدینگ یا کشویی از شیشه سکوریت و ریل کشویی تشکیل شده و دارای دو نوع عملکرد مختلف به نام‌های تک لنگه متحرک یا دو لنگه متحرک (با لنگه‌های ثابت و متحرک به صورت هم‌زمان) است. این نوع درها، به صورت اتوماتیک و یا دستی و بدون دستگیره در بازار موجود هستند. اغلب در اماکن عمومی به دلیل مکانیزم خاص باز و بسته شدنشان استفاده می‌شوند. علاوه بر این، در برخی خانه‌های شیک و ویلایی برای تفکیک فضاهای مختلف مانند ناهارخوری، نشیمن، پذیرایی، هال و سایر فضاها مورد استفاده هستند و زیبایی دکوراتیو را نیز به فضا اضافه می‌کنند. این درها معمولا به صورت افقی باز و بسته می‌شوند و حرکت آن‌ها به صورت خطی انجام می‌گیرد.

قیمت درب اسلایدینگ شیشه‌ای چقدر است؟

برای قیمت‌گذاری روی درب‌های اسلایدینگ باید به عوامل گوناگونی توجه داشته باشیم که عبارت‌اند از:

  1. تعداد لنگه درب
  2. نوع شیشه
  3. نوع کاور (آلومینیومی یا استیل)
  4. نوع ریل
  5. رنگ شیشه و فریم
  6. پهنا و عرض درب
  7. نوع درب (یک لنگه یا دو لنگه)
  8. ابعاد و متراژ شیشه
  9. استفاده از یراق‌آلات مختلف
  10. هزینه نصب و اجرا توسط تکنسین
  11.  نوع دستی یا اتوماتیک بودن درب

به یاد داشته باشید که قیمت درب‌ اسلایدینگ دستی، بر اساس متغیرهای فوق تعیین می‌شود. اما در مورد درب‌های اتوماتیک، قیمت بر اساس نوع فریم، شیشه، اپراتور، موتور، سنسورها یا حس‌گرها و تجهیزات وابسته به آن تنظیم می‌شود و به همین دلیل قیمت‌های متفاوتی دارد. نصب این مدل به زمان زیادی برای نصب و اجرا هم نیاز دارد و با چالش‌های خاص خود همراه خواهد بود. اما مدل دستی به مراتب ارزان‌تر است و هزینه کمتری دارد.

مزایای نصب درب اسلایدینگ

انواع درب شیشه ای اسلایدینگ به دلیل مزایای زیر، برای فضاهای کوچک و بهبود بهره‌وری انرژی مناسب هستند:

  • صرفه‌جویی در فضا: این درها به دلیل حرکت افقی، فضای کمتری را در مقایسه با درهای سنتی اشغال می‌کنند.
  • سهولت در تردد: این نوع درها به دلیل حرکت خطی و افقی سهولت بیشتری در تردد برای کاربران ایجاد می‌کنند.
  • عایق بندی حرارت و صدا: به دلیل استفاده از شیشه سکوریت و بهبود عایق‌های حرارتی و صوتی، این درها به بهبود شرایط محیطی هم کمک می‌کنند.
  • صرفه‌جویی در انرژی: این درها با جلوگیری از اتلاف انرژی، در مسئله صرفه‌جویی انرژی هم تأثیر به سزایی دارند.
  • ایمنی بالا: استفاده از شیشه سکوریت در این درب‌ها، مزیت ایمنی بالا و جلوگیری از خطرات ناشی از شکسته شدن را به ما ارائه می‌کند.
  • تنوع در طراحی: این درها امکان استفاده از نمونه‌های فریم‌ دار و بدون فریم را برای ما فراهم خواهند کرد. طراحی‌های مختلف این نوع تجهیزات ارزش افزوده مناسبی برای ارتقا دکوراسیون منازل و محل کار ما خواهد بود.
  • هزینه مناسب: نصب این درها به کمترین تخریب در بنا نیاز دارد. در نتیجه هزینه کلی آنها نسبت به سازه‌های مشابه مناسب‌تر است.

در مجموع به یاد داشته باشید که درب اسلایدینگ برای مکان‌های با تفاوت دمایی در شبانه روز، فضاهای آپارتمانی با چشم‌انداز مناسب و مکان‌هایی که در آنها میان ورودی و خروجی تناسبی وجود ندارد، ایده‌آل هستند.

کلمه اصلی: درب شیشه ای اسلایدینگ