در فرهنگ لغت واژه پارتیشن به دیواری ثابت یا متحرک برای تقسیم‌کردن اتاقی بزرگ به بخش‌های کوچک‌تر گفته می‌شود. پارتیشن در اصل لغتی لاتین است که به همین‌گونه در زبان فارسی استفاده می‌شود. استفاده از پارتیشن اداری برای تغییر و تقسیم‌بندی فضای محیط اداری یک ضرورت است. مناسب‌ترین وسیله برای جداسازی فضا در محیط اداری پارتیشن‌بندی اداری است. پارتیشن‌های اداری در واقع دیوارهای موقتی هستند. در این مطلب ضمن بررسی انواع پارتیشن موضوع خرید پارتیشن اداری از اولین مرکز فروش تخصصی را بررسی خواهیم کرد.

پارتیشن‌ اداری چیست؟

با تغییر شکل کارها و شکل درون تجارت‌ها افرادی به مجموعه‌های کاری اضافه یا از آنها کم می‌شوند. دیگر مانند گذشته نمی‌توان همه را درون یک اتاق قرار داد و انتظار کار مفید با بهره‌وری بالا داشت. از طرف دیگر ساختمان‌های تجاری امروزه تنها دارای یک فضای باز، شاید به همراه آشپزخانه و یا بدتر بدون آن هستند. فضاهای تجاری معمولاً اجاره‌ای هستند. قطعاً مالک به شما اجازه ساخت دیوار و تحمیل ضرر و خرابی را به ملک خود نخواهد داد. بهترین راه برای رفع این مشکل استفاده از پارتیشن اداری است.

پارتیشن برای جداسازی و زیباسازی محیط استفاده می‌شود. پارتیشن‌های اداری، ساده‌ترین، مقرون‌به‌صرفه‌ترین و سریع‌ترین روش ایجاد فضای کار با بهره‌وری بیشتر هستند. پارتیشن‌های اداری می‌توانند موقت یا دائمی باشند. پارتیشن‌های اداری یک دیوار موقتی هستند. آنها در واقع دیوار نیستند و برای ساختن و نصب آن یا سروصدایی ایجاد نمی‌‎شود. پارتیشن در یک دسته‌بندی کلی به پارتیشن دوجداره و تک‌جداره تقسیم می‌شود. پارتیشن دوجداره بهترین جایگزین دیوار است که عایق صوتی هم هست. پارتیشن تک‌جداره بیشتر برای زیبایی محیط و جداکردن فضاها از یکدیگر صورت می‌گیرد.

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن اداری را می‌توان در یک دسته‌بندی کلی به دو نوع پارتیشن دوجداره و پارتیشن تک‌جداره و از نظر جنس نیز به فلزی و غیرفلزی تقسیم کرد. در زیر هر کدام را توضیح خواهیم داد.

پارتیشن اداری تک‌جداره

پارتیشن اداری تک‌جداره فقط از یک جداره شیشه و یا ام‌دی‌اف درست شده است. قیمت، مزیت اصلی پارتیشن تک‌جداره است که از دوجداره بسیار کمتر است.. مزیت بعدی آن جداسازی فضاست که امکان استفاده حداکثری از فضا را برای شما مهیا می‌کند. موضوع خرید پارتیشن اداری از اولین مرکز فروش تخصصی را ادامه خواهیم داد.

خرید پارتیشن اداری از اولین مرکز فروش تخصصی | پارتیشن اداری دوجداره

در ساخت پارتیشن اداری دوجداره از ام‌دی‌اف دارای ضخامت 16 میلی‌متر استفاده می‌شود. همچنین این پارتیشن‌ها از دو جداره ام دی اف یا دو جداره شیشه تشکیل شده است و ارتفاع آن می‌تواند کوتاه، بلند و یا متوسط باشد. پارتیشن‌ دوجداره مناسب‌ترین راهکار برای عایق سازی صوتی است. در این نوع پارتیشن محلی برای عبور کابل‌ها و سیم‌ها از بین‌شان تعبیه شده است تا از شلوغی در محیط جلوگیری شود. اگر در پارتیشن‌های دوجداره از ترکیب شیشه و ام دی اف یا فقط پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنید، می‌توانید بین دو شیشه پرده کرکره دار قرار دهید. شیشه‌های مورد استفاده در پارتیشن‌های اداری ایستا معمولا دارای ضخامت بالا و سکوریت هستند.

پارتیشن اداری آلومینیومی

استفاده از پارتیشن‌های آلومینیومی در مراکز اداری، سازمانی و محیط‌های پر رفت‌وآمد رایج است. چرا که مقاومت و استحکام متریال آلومینیوم در برابر آسیب‌های فیزیکی بسیار بالاست. ظاهر شکیل، مقاومت مطلوب و ایستایی بالا، اصلی‌ترین دلیل استفاده از نمونه‌های تک‌جداره و دوجداره پارتیشن‌های آلومینیومی است.

پارتیشن فلزی اداری

پارتیشن‌های فلزی در ظاهر شباهت بسیاری به نمونه‌های آلومینیومی دارند. از مهم‌ترین مشخصات این نوع تفکیک‌کننده‌ها می‌توان به مقاومت آن‌ها در برابر آتش، رطوبت، سروصدا و… اشاره نمود. این دسته از پارتیشن‌ها نیز به جهت مقاومت زیاد در دفاتر شلوغ و پر تردد به کار می‌روند. در اجرای پارتیشن اداری فلزی از نقوش خاص بر روی بدنه آن استفاده می‌شود که بدین‌صورت می‌توان در طرح پارتیشن اداری شرکت شما یک جلوه خاص و متمایز ایجاد کرد.

پارتیشن اداری هایگلاس

در ادامه بررسی خرید پارتیشن اداری از اولین مرکز فروش تخصصی، پارتیشن هایگلاس را بررسی خواهیم نمود. متریال هایگلاس در واقع نوعی ام‌دی‌اف براق است که از مقاومت و استحکام بالایی نیز برخوردار است. طراحان معمار از این نوع پارتیشن مدرن در تولید پارتیشن‌های دوجداره استفاده می‌کنند. به کمک متریال هایگلاس می‌توان یک پارتیشن‌بندی ثابت جذاب و چشمگیر ایجاد کرد. قیمت پارتیشن هایگلاس در مقایسه با پارتیشن‌های ام‌دی‌اف کمی بیشتر است.

خرید پارتیشن اداری از اولین مرکز فروش تخصصی | پارتیشن اداری شیشه‌ای

یکی دیگر از محبوب‌ترین پارتیشن‌های مدرن اداری، نمونه‌های ساخته شده از شیشه مات، سکوریت، لمینت، ساده، رنگی و دوجداره است. این دسته از پارتیشن‌ها می‌توانند با تفکیک مناسب فضا، به‌عنوان عایق صوتی نیز عمل کنند. پارتیشن‌های شیشه‌ای با عبور نور، به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می‌کنند. ممکن است تصور کنید این دسته از پارتیشن‌ها را خطراتی همچون شکستگی و یا خط‌وخش تهدید می‌کند ولی واقعیت این است که معماران با استفاده از مرغوب‌ترین شیشه‌های ضدخش و نشکن، بهترین و مقاوم‌ترین پارتیشن‌های شیشه‌ای را نصب و اجرا می‌کنند.

کلمه کلیدی: خرید پارتیشن اداری از اولین مرکز فروش تخصصی