در دهه اخیر، انواع تراس شیشه ای به عنوان یک گزینه‌ای محبوب برای منازل و شرکت‌ها به شهرت بیشتری دست یافته‌اند. زیرا تراس‌های شیشه‌ای امکان ایجاد یک فضای باز و روشن در داخل ساختمان را فراهم می‌کنند و به افراد اجازه می‌دهند تا از چشم‌انداز بیرون لذت ببرند. علاوه بر این، تأثیرات مثبتی روی ظاهر و استانداردهای ساختمانی دارند. این نوع تراس همواره مزیت‌های دیگری از جمله افزایش ارزش ملک را هم به همراه داشته است. با توجه به این مزایا، تراس‌های شیشه‌ای به عنوان یک انتخاب جذاب برای افرادی که به دنبال ایجاد یک فضای زیبا و کارآمد هستند، محبوب شده‌اند.

انواع تراس‌های شیشه‌ای

برای اینکه بتوانید میان انواع تراس‌های طراحی شده با شیشه، انتخاب مناسبی داشته باشید، باید آنها را بشناسید. به یاد بسپارید که 4 نوع اصلی این تراس‌های جذاب عبارتند از:

  • تراس بدون فریم: این نوع تراس دارای شیشه‌های بدون چارچوب است که امکان تماشای منظره را بهبود می‌بخشد و ظاهر زیبایی به فضا می‌دهد.
  • تراس فریم دار: این نوع تراس هم دارای چارچوب فلزی یا چوبی است که شیشه‌ها درون آن‌ها قرار می‌گیرند و معمولا دارای طرح‌ها و استایل‌های مختلفی است.
  • تراس ریلی: این نمونه تراس دارای ریل‌های فلزی یا چوبی است که اطراف شیشه‌ها یا در بخش‌های مختلف بالکن نصب می‌شوند تا ایمنی بیشتری را فراهم کنند.
  • تراس تاشو: این نوع تراس دارای شیشه‌هایی است که قابلیت تاشو یا جمع شدن دارند تا در فضای تراس صرفه جویی شود و امکان دسترسی آسان‌تر به فضای مورد نیاز را فراهم کنند.

قیمت تراس‌های شیشه‌ای

شیشه‌های استفاده شده در تراس‌ها و بالکن‌ها اولین فاکتورهای هستند که بر قیمت تراس شیشه ای تأثیر می‌گذارند. معمولا از نوع شیشه‌های سکوریت با ضخامت 8 تا 10 میلی‌متر استفاده می‌شود. این شیشه‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر فشارهای فیزیکی، امنیت لازم را فراهم می‌کنند. انواع شیشه سکوریت لمینت نیز با استفاده از لایه PVB میان دو شیشه تولید می‌شوند که در صورت شکستن، شیشه‌ها به شکل اولیه باقی می‌مانند و می‌توان آن‌ها را به راحتی تعویض کرد.

این نوع شیشه‌ها به دلیل مقاومت بیشتر، امکان استفاده در ارتفاعات بلند را نیز فراهم می‌کنند. استفاده از تراس شیشه‌ای لمینت علاوه بر ایمنی بیشتر در صورت شکستن، به دلیل جلوگیری از ریزش شیشه‌ها به سمت پایین نیز مورد توجه است.

مسئله بعدی، کیفیت یراق‌آلات در این تراس‌ها است که بسیار حائز اهمیت است، زیرا دوام و مدت زمان استفاده از محصول و البته ضمانت کیفیت آن، تنها به اطمینان از کیفیت یراق‌آلات وابسته است. در نتیجه، کیفیت و سیستم یراق‌آلات بر قیمت تراس ما تأثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل مهم است که تمامی سیستم‌های شیشه این نوع تراس، از بهترین یراق‌آلات درجه ۱ ساخته شده باشد.

به یاد داشته باشید که متراژ فضای بالکن و تراس هم یکی از عوامل موثر بر قیمت بالکن شیشه‌ای ریلی، تاشو، فریم دار و بدون فریم است. زیرا باید مشخص شود که کدام یک از انواع تراس ذکر شده برای آن فضا و متراژ مناسب‌تر است.

در نهایت به یاد بسپارید یراق‌آلات، پروفیل، نوار‌های درزبندی و شیشه سکوریت همگی اجزای تشکیل ‌دهنده تراس‌های شیشه‌‌ای هستند که باید با کیفیت بالا به شما ارائه شوند تا از امنیت این فضاها اطمینان داشته باشید.

کلمه اصلی: تراس شیشه ای