درب اسلایدینگ یا درب کشویی از جمله درب‌های محبوب و مورد استفاده در اکثر ساختمان‌های اداری و تجاری است. حتماً تابحال بار‌ها از این درب‌ها استفاده کرده و متوجه مزیت‌های آن شده‌اید. این نوع درب‌های کشویی دارای مزایای فراوانی هستند که آن‌ها را به پرکاربردترین درب اتوماتیک تبدیل کرده است. در ادامه این مطلب به معرفی این نوع درب‌ها خواهیم پرداخت.

معرفی درب اسلایدینگ یا درب کشویی

این نوع درب اتوماتیک به صورت کشویی باز و بسته شده و از ساده‌ترین نوع درب‌های اتوماتیک به شمار می‌رود. موارد کاربرد این نوع درب بسیار زیاد است. مزایای استفاده از آن باعث شده تا در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

موارد استفاده از اسلایدینگ یا درب کشویی

درب کشویی به دلیل کاربری آسان و نصب ساده به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. ‌از جمله موارد استفاده از آن در درمانگاه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اماکن تفریحی و ورزشی، ‌ایستگاه قطار و مترو، اماکن دولتی، سوپر مارکت‌ها و… است. ‌

مزیت‌های درب شیشه‌ای اتوماتیک چیست؟

این نوع درب نسبت به درب‌های معمولی از مزیت‌های فراوانی برخوردار است. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای آن بیان شده است.

امنیت بسیار زیاد

این نوع درب‌ها دارای امنیت بسیار بالایی هستند. وجود سیستم برقی و الکترومکانیکی در آن‌ها باعث شده تا نسبت به هر نوع درب دیگری از امنیت بیشتری برخوردار باشند.

اشغال فضای اندک برای نصب

از دیگر مزایای این درب‌ها می‌توان به فضای اندک برای نصب اشاره کرد. حرکت آن‌ها به صورت افقی برای باز و بسته شدن باعث می‌شود تا فضای اندکی را اشغال کنند. میزان فضای لازم برای نصب این نوع درب‌ها به اندازه قطر پایه آن‌ها است. از این رو بهترین انتخاب برای فضا‌های محدود استفاده از اسلایدینگ یا درب کشویی است.

بکارگیری مواد مرغوب در ساخت اسلایدینگ یا درب کشویی

برای ساخت این نوع درب‌ها از مواد مرغوب و باکیفیت استفاده می‌شود. به همین دلیل توانسته محبوبیت زیادی کسب کند. استفاده از شیشه‌های نشکن و مقاوم در برابر ضربه و تغییرات دمایی درب کشویی را به یک درب باکیفیت تبدیل کرده است. همچنین امکان استفاده از آن در فضاهای مختلف وجود دارد.

سهولت در استفاده از درب کشویی

این نوع درب‌ها به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موضوع نیز می‌تواند از مزایای درب‌های شیشه‌ای به شمار رود. در واقع بدون نیاز به هیچ حرکتی و حتی فشردن هیچ دکمه‌ای درب باز شده و سپس بسته می‌شود.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

با استفاده از درب‌های کشویی در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی خواهد شد. با توجه به اینکه این درب‌ها تنها در زمان ورود و خروج افراد باز می‌شوند، بنابراین به خوبی می‌توانند از خروج انرژی گرمایشی و سرمایشی جلوگیری کرده و مانع از هدر رفت آن‌ها شود.

امکان برنامه‌ریزی برای درب‌های کشویی

مهم‌ترین ویژگی این نوع درب‌ها قابلیت برنامه‌ریزی آن‌ها است. با استفاده از این قابلیت می‌توان درب‌ها را برای ساعت‌های خاص بسته نگه داشت. همچنین امکان باز گذاشتن کامل آن در ساعت‌هایی از روز وجود دارد. بدین ترتیب به راحتی می‌توان تردد افراد را از طریق درب‌های اسلایدینگ کنترل کرد.

کلمه کلیدی: اسلایدینگ یا درب کشویی